Milki´s!

den nya familje medlemen..

Publicerad 2010-04-21 11:02:07 i Allmänt,


Vår fina tvättmaskin/tumlare, välkommen!

Stavas medlemen så förresten?? Äsch då såg så konstigt ut bara...

Apropå det här med stavning, fy skäms på alla svenskar som INTE är dyslektiker som stavar som kråkor..!
Jag är djupt medveten om att ALLA kan stava fel och att alla gör misstag, men va fan?
När man läser olika bloggar så inser man att det finns så sjukt många svenskar som stavar så pinsamt dåligt!
Jag kan liksom inte riktigt låta bli att bli lite små irriterad på vissa ENKLA, LÄTTA, VARDAGLIGA, felstavningar...

Jag ska ge er några exempel.

Kompissar stavas inte så utan det stavas KOMPISAR
Imot , stavas EMOT

Straxt stavas STRAX, skippa T.et.

Värkligen -> Verkligen!

Mäst -> MEST!

Sett dig på stolen... fel sätt alltså..

Jag har sätt den filmen...fel det också.

allihoppa  -> allihopa?

OSV OSV OSV.....

Men erkänn att det är lite pinsamt när till och med KATJA kan stava till såna här simpla ord? ;-P

Puss, tycker om er trots era brister. :-))



Ps. I know i´m not FLAWless ;-)








Kommentarer

Postat av: Carla

Publicerad 2010-04-21 11:58:40

Haha, word! :D

Postat av: katusha och charlize

Publicerad 2010-04-22 09:56:37

det känns skönt att veta att en svartskalle är smartare än vissa svenskar!!!!

Postat av: steph

Publicerad 2010-04-22 11:08:58

HAhaha y a que se viene este utbrott? Om du vill kan jag korr-läsa deras texter (och dina.. ibland heter det faktiskt presentbutiken och inte present butiken hahaha) yaa ooh toy hueviando contigo.

Puss på er!

Postat av: Jenni

Publicerad 2010-04-22 22:21:34

Haha kul att jag retar mig på exakt samma sak! Svenskar är verkligen skitkassa på att stava!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela