Milki´s!

Fredag/Lördag

Publicerad 2010-08-21 22:19:15 i Allmänt,

Fredag kvällen spenderade vi med familjen Kaufmann.. Den här ggn saknades Rebeccah (kocken i familjen) och jag var så orolig om maten som skulle bjudas på skulle duga.. men kära folket! Mirja Lyckades! SOM hon lyckades! oj oj vad super äckligt gott allt var! mmm... se bara...

Det var den ena goda rätten efter den andra. För att inte tala om efterätten.
Tror inte det e så många svenskar som kan lyckas så pass bra med arabisk mat! Mirja måste typ varit halv finsk halvarab i sitt tidigare liv.. ;-)

Igår fick vi också ta del av den OMTALADE Toni! Hon var liksom inte bara ett skryt om att hon var tuff och grym.. utan hon är det också! Grym kvinna!

It was a pleasure to meet you T! And i hope the invitation to New York still remains. ;-)
ja juste.. nästa gång lovar jag att prata mer ;-P

Tack fina Eva och Peter för eran gästvänlighet också!



Lördagen var mer förvirrande än någonsin...
Fick g ner och jobba på Kirurgen.. var typ 4 år sedan jag var där sist, så jag var som en förvirrad nykomling med dessutom nedsatt hörsel! Men men, lyckades ta mig igenom även det arbetspasset.
På Eftermiddagen, återlämnade vi Akila med gråten i halsen  till hennes ägare .. fan jobbigt att man kan fästa sig så mkt vid ett djur på så kort tid... men men.

:´(

Alina kramar hej då..<3




LördagsKvällen: bjöd på mat.. IGEN! Årets första kräftor också.. vi köpte färska och frysta.. men vet ni vad! Fan frysta e bättre... kanske för att vi inte e några riktiga finsmakare när det kommer till kräftor men frysta e fan bättre...


 Vet ni.... ibland går jag runt och funderar och funderar jag undrar och kliar mig på huvudet och funderar lite till, jag brukar fråga mig själv varför går upp i vikt hela tiden....  men så plötsligt så minns jag att ja juste fan!
Jag har ju en svägerska som gärna fixar mat och har sig! God damn it.. vad alla runt omkring oss verkar vilja göda oss med sina äckligt goda talanger...
fan asså.. NI FÖRSTÖÖÖR miiiig, jag e absolut inte den som är välsignad med bra matsmältning heller, hade det varit så braHALLELUJA MOMENT, men inte nu ju,,, !!!






Så this is it... nu ska jag lägga mig bredvid Jim My husband på soffan, mysa gärnet och ladda kroppen inför en ny arbetsdag imorgon.... bööhöööö..
Natti natt natt.







Kommentarer

Postat av: Helen

Publicerad 2010-08-21 23:44:58

Shit vad maten såg god ut!!!!!!

Postat av: Jenni

Publicerad 2010-08-22 06:42:39

Tur att du har nån annan att skylla på för viktuppgång! ;) Haha... Det är oftast jag som lagar maten här så jag vet a fan vem jag ska skylla på!?



Och btw, jag har sätt dig lite fort irl, och du är ju inte det minsta fet nånstans!

Postat av: Carla

Publicerad 2010-08-22 14:39:47

Asså Alina på bilden med hunden, vilken goding hon är!!

Postat av: moryn

Publicerad 2010-08-22 15:25:48

Helen: Maten var suuuper god!



Jenni: hahaha jag tänkte fråga, var har du sett mig? hahahah så borta e jag ibland ;-) Jo men asså, jag vet att jag inte e tjock, men jag har gått upp i vikt.. men man e väl aldrig nöjd som kvinna ;-)



Carla: Visst e hon superduper fin min tjej... jag e typ lite hemligt kär i henne...

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-08-22 18:28:18

Gud vad gott, håller med om att det är svårt att hålla vikten när man blir bjuden.. Jag går alltid upp några kilo när jag e hemma hos mami:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela