Milki´s!

Mammarollen tyngsta rollen någonsin.

Publicerad 2010-07-26 22:00:24 i Allmänt,



Jag älskar henne så mycke, jag dör för henne och jag dödar för henne!

Men Visst är det svårt att tro att denna oskyldiga lilla flicka kan få MIG att vilja klättra på väggarna och att vilja smälla in mitt huvud i väggen?!
Fy fan vad denna lilla tjej kan få mig att total EXPLODERA! 
Ibland känner jag mig helt maktlös och som världens sämsta mamma! Hur ska jag få min tjej att lyssna på mig? Hur ska man få henne att förstå att vissa saker e farliga och att man inte ska slåss och att man inte ska bitas och att man inte får springa ut på vägen och att man MÅStE lyssna osv osv... alltså min dotter tog all min energi från mig idag... mitt dåliga samvete ligger och skrapar i botten pga alla gångerna jag skrek på henne och min magkatarr e värre än någonsin.

Jag vet jag vet att barn e busiga och olydiga, men visst får man tycka att det är jobbigt ibland? Visst får man känna sig helt slut?  Det jag hatar mest av allt e mitt dåliga samvete som ligger och gror i mig, jag tänker, varför skrek jag så där? Varför gjorde jag så och inte så, varför sa jag inte så där istället? undra om hon mår dåligt nu? Nu kommer hon hata mig för alltid?! undra  undra UNDRA?!?! dumma elaka dåliga JAG!


 Men men imorgon är en Ny dag och då ska jag se till så det blir en BRA DAG! Det enda jag kan göra för oss!


God natt!




Kommentarer

Postat av: F

Publicerad 2010-07-27 01:22:58

Ja känner samma sak , jag har en dotter i samma ålder och jag brukar känna mig som sämsta mamman ibland, för att jag säger åt henne, skriker eller allmänt är trött. Man brukar läsa i olika bloggar om hur fina alla är mot sina barn,jag spyr på sånt för allt kan inte alltid vara bra och när jag läste detta så fick det mig att känna att det är okej att vi känner så som du gör, det är modigt att du är ärligt men man kan ej vara super mamma hela tiden, fast vi älskar dem så mycket .

Jag brukar få dålig samvete när hon sover =(.....för att jag har skrikit åt henne, men jag är bara en människa ....inget annat =)

Postat av: Madde

Publicerad 2010-07-27 02:18:00

Jag tror nog alla mammor har känt eller känner så ibland, och skriker ibland, jag vet inte när dom lär sig lyssna ordentligt, om man ngnsin gör det? Lyssnade vi 100 procent på våra föräldrar alltid ngn gång? haha men så är det väl, det underbaraste som finns!

Men det är inte för INGET det kallas det tuffaste jobbet man kan ha! Att va förälder!

Kram

Postat av: mirja

Publicerad 2010-07-27 19:46:04

My love- du är så stark! Och du är mycket bättre ãn du ger dig credit fõr. Om jag blir en hälften så bra mamma som dig har jag tur! Âlskar dig!

Postat av: Carla

Publicerad 2010-07-28 00:14:24

Spot on! Jag har haft det så jävla bra hittills, Elliot har typ aldrig gråtit eller gnällt men nu, nu jävlar ska det börjas! I vanliga fall lyder han när jag sger nej men those days are over!

Jag skriker och jag skäms, men jag vet inte hur jag annars ska få honom att lyssna? Jag försöker ju med normalt tonläge först, det är inte så att jag blir bananer och skriker på en gång. Han måste promenera mig på nerven för att jag ska skrika och nu pushar han mig som satan!



Du är en bra mor Morran, det vet jag! Så ha ite dåligt samvete, hon kommer tacka dig en dag! KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela