Milki´s!

Jag har analyserat!

Publicerad 2010-06-07 13:12:40 i Allmänt,

Som vanligt så har jag gått runt och tänkt, obeserverat och analyserat.
Jag har analyserat mina arbetskompisar, jag har studerat de, jag hr jämfört och iakktagit deras beteenden..
sjuka jag va?! ja. och till vilken nytta? INGEN som helst! :-)
Det finns många många olika typer av människor på mitt jobb.

Det finns de som är hysteriskt hysteriska så att de till och med pratar och skrattar för sig själva.
Det finns de som berättar, och berättar samma sak om och om igen.
Det finns de som bara finns, de som inte gärna berättar nåt om sig själva, de finns de som är segare än en stelopererad pinne, de som alltid är sjuka, de som alltid VAB:ar, de som alltid äter, de som är perfektionister ut i fingerspetsarna, det finns de som är smarta och perfekta och ambitiösa, det finns de som BARA klagar, det finns de som BARA smörar, det finns de som snackar skit först å smörar sen, det finns de som skriker när de pratar, det finns de som snubblar över sina egna ord, det finns de som utnämner sig själva till poliser, det finns de som iakktar och skvallrar( självutnämnda spioner), det finns chefer, det finns de som tror att de vet bäst och de som tror att de är läkare, det finns de som är unga, det finns de som alltid lyckas hamna i trubbel och de som aldrig hamnat i trubbel, det finns de som aldrig borde skaffat barn, det finns de som aldrig hjälper till och det finns de som luktar, det finns de som bara pratar sport och det finns de som bara pratar snusk, det finns de som bara skrattar och det finns de som bara är sura, det finns de som blir stressade så fort en patient hostar och det finns de som alltid säger de "rätta" sakerna, det finns de som alla ser upp till, det finns de som inte borde jobba där, det finns de som hatar sitt jobb och de som älskar sitt jobb.

Så vad har ni haft för nytta av det här? joo INGENTING!

Vad har vi lärt oss?
Joo att ALLA är OLIKA OCH att alla dessa människor ändå har en enda underbar sak gemensamt! Och vad kan detta vara?
Jo att ALLA har JU MIG som arbetskamrat!


Nu ska jag göra nytta!
 

Naaanaaanaa na na NA!

Kommentarer

Postat av: Jenni

Publicerad 2010-06-07 13:27:13

Tack för kommentarerna! :)



Ja det skulle ju va min första i så fall! Men du kan ju mejla mig vad du har tänkt dig. Typ tema, färger, storlek osv. Så får vi se vad vi kommer fram till. Och vilket datum exakt? För då skulle jag behöva beställa lite tårtgrejer på nätet. Och det kan ta nån vecka. Men som sagt mejla om du är intresserad! :D



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela