Milki´s!

Rasism.

Publicerad 2010-06-28 18:00:42 i Allmänt,

Ju äldre man blir desto mer märker man av den dolda/öppna rasismen som finns runtomkring.

Det snackas om att vissa domare är dåliga pga att de e "kameler", och inte bara för att de e dåliga domare, utan det beror endast på deras härkomst.

Man vill slänga ut folk genom fönster för att de råkar vara "negrer".

"Neger"muslimska män eller bara muslimer är alla kvinnomisshandlare och nykterister.

Alla Syrianer är smutsiga och stökiga.

Alla muslimer är också terrorister, finns inte en enda kristen som är det.

Alla invandrare är arbetslösa och går på soc.

Thailändare är alla prostituerade.

Det finns de som snackar skit om precis alla andra kulturer fast att alla i deras vänskapskrets är just från de kulturerna som det snackas skit om.


Jag blir så jävla förbannad! Förbannad på oss människor som resonerar så om VARANDRA!

Jag håller inte käften längre... till vilken nytta?

Jag vet att alla har fördomar alla inklusive mig! Men jag försöker att inte ha det jag försöker att lära känna en människa innan jag uttalar mig om denna. Och om denna människa nu råkar vara en idiot från mexiko så kommer jag inte hata alla mexikaner för det.

För vad skulle jag då kunna säga om svenskar?? Att alla svenska män är pedofiler, att alla svenska kvinnor är dumma blondiner? Att alla chilenare är lata? Att alla finnar är alkoholister?

Men snälla ni, ni vet lika väl som jag att så är inte fallet.

Men jag vill bara att alla ska tänka till en extra gång innan man uttalar sig om något/någon på det sättet.

Kommentarer

Postat av: Des

Publicerad 2010-06-28 22:19:13

Du glömde ju, att ni alla chilenare är tjuvar ;)

och vi svenskar är alltid snåla o stela.

Postat av: moryn

Publicerad 2010-06-28 22:44:02

Sant!Vi e tjuvar.

och svennar e stela, snåla och långa hela bunten. ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela