Milki´s!

Kontant FRI BANK!

Publicerad 2010-03-22 13:23:49 i Allmänt,

WTF! WTF!
Är det ett skämt eller? Skulle sätta in pengar, o så ärNordea banken här i Tumba kontant fri! WTF!??
Till svar får jag joo detta är för att minska hantering av pengar och RÅN risk.. Men närmsta No¨rdea bank ligger i skärholmen huddinge eller Södertälje... EEH OK?! Så då får alla era kunder ta sig till andra orter för att sätta in pengar, innebär inte det STÖRRE rån risk för dem då??! 
 Och så vitt  jag vet så är väl en bank avsedd för att hålla på med pengar, vare sig det är kontanter eller inte..?! Alla som har med pengar att göra är väl utsatta för RÅNRISK..?? Äsch da.. jag blir bara irriterad..
Säkert super duper bra, men inte för mig, INTE idag iaf...

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2010-03-22 15:47:55

hahaha SEB här är också kontantfri nu....fast dom har sånna där insättningsmaskiner i hallen utanför. Tycker det är stört löjligt jag också! Varför går man till banken då?

Postat av: Niklas

Publicerad 2011-12-27 21:35:40

Det pågår en agenda att förbjuda kontanter för kontanter är förknippat med frihet och anonymitet. Kontanter skall förbjudas precis som anonyma pengaröverföringar. Det är inte längre lagligt att betala SMS-biljetter för kollektivtrafik med mobiltelefoner som har kontantkort som inte är registrerade på en person. Om du vill veta vad pengar egentligen är rekommenderar jag dokumentären: Money as debt (Pengar som skuld). Sök på YouTube.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela