Milki´s!

Leva med barn.

Publicerad 2010-05-25 11:50:40 i Allmänt,

För första gången så känner jag att jag gör nåt vettigt när jag sitter ner.
Läser en bok som en läkare har skrivit om att LEVA MED BARN.
Oj Oj, vad man gör många "fel" men oj vad mycket "rätt" man gör också.


Det som var mest intressant för mig är att läsa om det här med tålamod när man är trött.
Jag e ju nämligen ofta trött..
Man får även se vissa exempel ur barnets synvinkel, vilket är så jäkla bra för just MIG att veta.

Men viktigast av allt är att man bara visar kärlek och respekt för varandra och att man inte glömmer att barnet inte är ens egendom utan en egen liten individ med känslor och vilja.
Och att man innan läggdags ger barnet trygghet i form av en varm kram,en stor puss eller en tyst stund genom att bara hålla varandra i handen. Det kommer båda må bäst av, vem mår inte bra av kärlek ?.






Kärlek!


Ps. Glöm inte heller borta att det är Tillåtet att göra fel!















Kommentarer

Postat av: Carla

Publicerad 2010-05-25 21:53:41

Fan, den där boken vill jag cokså läsa! Skön sommarläsning liksom och kanske klappa sig på axeln once in a while när man gör "rätt" :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela