Milki´s!

Helgen som varit. Sommarfest.

Publicerad 2011-08-14 19:36:09 i Allmänt,




Lördagen Tillbringades hemma hos Antoinette med en massa vänner som jag inte har träffat på länge länge.
Härligt att få se på de, prata med de och att få återuppleva gamla minnen med dem igen. <3
Tack Antoinette för all den fantastiska maten och för den fina festen som du fixat! Den perfekta kvinnan är du!

En sak måste jag säga, många sitter säkert och dömmer mig nu och tycker att vi e skit dåliga päron som lämnar bort våra barn så pass "ofta" men. Jag mådde faktiskt ganska "dåligt" över att lämna barnen igen dennagång men på samma gång så kände jag att jag faktiskt behövde det, veckan hade varit tung och vi är lyckligt lottade och tacksamma över att faktiskt kunna ta hjälp av våra föräldrar och de är faktiskt också lyckliga över att kunna få hjälpa oss men för att de framförallt får umgås mycket med sina barnbarn.
Egentligen så borde jag inte ens skriva om det MEN jag är en sån människa som inte kan låta bli att förklara mig för alla... - Stor nackdel!

Mina underbara frön.. svåra att lämna, lätta att sakna! <3




Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-16 13:26:48

Våra föräldrar ställer aldrig upp i princip och man tycker ju att mor-och farföräldrar borde vilja ha kontakt med och leka med sina barnbarn. Våra barn är verkligen snälla och lättsamma så det är inte det det beror på heller. De är bara allmänt egocentriska och har blivit bekväma. Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att ni vill lämna bort barnen ibland och behöver få egentid. Man behöver det, vi går på knäna här hemma själva så jag önskar så att de ville ta barnen och att man inte behövde tvinga sig på dom. Njut ni istället av egentid, man blir bättre förälder av att få sakna barnen ibland och genom att tanka ny energi. Ni verkar ha underbara föräldrar och därför är det bara till era barns fördel att de får dela tiden med så bra vuxna förebilder utöver er föräldrar. Det skapar trygghet och ett starkt socialt nätverk runt barnen och det behöver du aldrig ha dåligt samvete över. Jag önskar vi hade det som ni har, många som kritiserar är avundsjuka tror jag. Antingen pga att de själva saknar någon som vill ta barnen eller pga att de själva har sådana kontrollbehov så de inte vågar eller klarar att vara utan barnen trots att de vill eller skulle behöva.

Postat av: Mirja

Publicerad 2011-08-16 13:31:22

Asså HA HA HA!! det ser ut som en tjej v.s killsida på sista bilden frånfesten... OCH varför va jag på den sist nämda?! :P



Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela