Milki´s!

"Cupcakes" & myspys (asnördigt jag vet).

Publicerad 2011-12-23 00:12:50 i Allmänt,

Hej min vännor! Imorse kunde ni läsa att jag planerade att baka Sossebullar *höhö*, men planerna som ni vet gick ju åt PIPsvängen då jag märkte att jag hade exakt 4 dl vetemjöl kvar men typ 17 kilo rågmjöl.. Tänkte först experimentera ihop en deg, men jag lyckades hålla mina tankar till enbart tankar, tack och lov!

Men ni vet när man ställt in sig på att man SKA baka så vill man få det gjort också! Så jag började googla på rågmjöl recept och fattade ganska fort att man inte kan baka något sött med rågmjöl. Eftersom att jag är bekväm (vill helst inte kalla mig för lat) så åkte jag inte iväg och handlade vetemjöl utan jag valde istället att googla -  4 dl vetemjöl. TJOFF sa det och jag fick upp massa recept på cupcakes/muffins.

Det fick bli Leilas Muffins med lite citronskal i. Frostingen fick bli av den enklaste varianten (SÅKLART) - maräng frosting.

Alltså ok.. de blev inte världs snygga men dem blev fan inte fula heller! Marängen vispade jag dock lite för kort tid, men det har jag lärt mig nu och  nästa gång kommer det bli grejt!

Anyhow, jag blev iaf nöjd med min FÖRSTA GÅNG!


Här får ni se bevis på att JAG Morran Alamos lyckats med "cupisarna" ;-).


Det är meningen att de ska se lite slarvigt gjorda ut.
Nästa gång kommer jag dock göra de lite mer avancerade. :-D wiee längtar redan. Kanske börjar jag få feber? inte likt mig att längta till bakning.

Här får ni se en bild på en mycket lycklig förstagångs skorpätare...
och på Järna centrums egna vackra Julegran.



Åh så blev de nattdags. AAh!

God natt people!

Kommentarer

Postat av: Norea

Publicerad 2011-12-23 00:25:11

Guuuud så söt Lionel o Alle är! Längtar efter er <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela