Milki´s!

Sv på kommentar ang uppkörning.

Publicerad 2011-02-16 11:18:09 i Allmänt,

Hola Moryn!
Ville lämna en kommentar. Jag har läst din blogg lite då och då och jag har fastnat för den nu! Riktigt bra blogg med lite av varje så nu har du fått en trogen läsare!
Jag har en fråga, eller ganska många..
Jag håller på att plugga till körkortet (uppk och teori jävligt snart) Teorin måste man plugga till o kuggar jag på den så är det bara att fortsätta plugga..men UPPKÖRNINGEN..jag blir varm och nervös bara jag tänker på den!!
Eftersom du nyligen tagit den (stort grattis!) så undra jag om du kunde dela med dig av tips, hur det gick till mm eftersom alla man frågar har "glömt bort" hälften.






Hej R.
Tänkte svara på den frågan så här istället för de e säkert fler som undrar.
Jag körde upp i Södertälje.
Den dagen och dagarna innan kan jag tala om för er att jag absolut INTE var mig själv, eller joo fastännu mer hysterisk mig själv.. förstår ni?
Jag tappade mat lusten och var helt fast vid internet sidor om uppkörning och teori och allt! Jag drömde om att jag körde upp osv osv.
Skitsamma de va inte de du undra..
Jag var iaf nervös i varenda kroppsdel, kändes som hela jag skakade vilket hela jag säkert gjorde.
Anyways, jag går in och sätter mig i det lilla "vänterummet"  där vid uppkörningsplatsen och väntar på att trafikmannen skulle komma och ropa upp mitt namn.
En kvinna ser att jag e bajs nervös så hon säger bara: Ta det lungt, fixar du det inte så gör du om det.
Punkt slut, trodde hon fick mig att lugna ner mig lite, men ICKe för när mannen kommer in och ropar upp mitt namn så tänker jag HELVETE! Han såg ut som en ordentlig regelrätt medleålders svensson man, och jag tänkte shit den här mannen kommer inte ha minsta överseende med något litet fel.
Mannen presenterar sig, och jag säger -HEJ Moryn heter jag och jag e såååå jävla nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Mannen säger - Ta det lungt, ingen är perfekt, inte ens jag är det jag gör också fel.
Bara det fick mig att bli lugn(are).

Han berättade att han skulle be mig köra i vissa riktningar och följa en del skyltar.
Sa han inget så var det bara att köra rakt fram.
När vi satte oss i bilen bad han mig kontrollera bromsystemet och styrservon att justera stolen och grejer gör man ju iaf eller jag gör det för jag e så jävla kort.. haha.
Jag fick köra landsväg, där bad han mig göra en vänstersväng, men det kom en bil i högfart bakom mig så jag valde att köra fram och svänga höger nästa och vända tillbaka och köra in på den vägen han hade sagt åt mig att köra in på från början.

Jag fick parkera också. Jag fick backa in och parkera mellan två bilar.
Jag frågade helt hysteriskt hur han tycket att jag hade parkerat och då svarade han inte. För innan vihoppadein i bilen så hadehan sagt till mig att jag fick fråga precis vad jag ville, men att han inte fick svara på allt. Så det där var visst en sån fråga.

sedan bad han mig köra tillbaka via mariekäll, där det är en 30 väg mellan en vis tid.. såg att han kontrollerade min hastighet väldigt noga där.

När vi kom fram, så tog han nycklarna ifrån mig och så sa han. -JA Moryn jag får lov att gratulera!!
Jag sa saker till honom som att vaaa nääää duu driiiiver med mig?? nää vaa?! skämtar du??
Shit förstår du vad du har gjort för mig??! Förstår du hur mkt du har underlättat för mig?? du har gjort min dag och hela mitt liv!
  Allt det sa jag under tiden som jag typ kramade sönder han i bilen och grät hysteriskt.
joo lite dramatiskt e man väl kanske...

Nää men mina tips är väl att tillåta sig själv att vara nervös, och att kolla mkt i speglar och köra lungt, hellre lite under hastighetsgränsen än över. Ha inte bråttom.  Var påläst och var säker i din egen körning så kommer det gå skit bra!


Kram






Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-02-16 21:23:15

Tack tack tack! Det är kul o veta att jag inte är ensam om att vara sjuuukt nervös! Jag hade ett stort nervöst leende på läpparna när jag läste ditt inlägg! Gracias y felicidades a lo de la guaguita :)

Postat av: ohblehyi

Publicerad 2012-10-16 05:10:52

Yirumi ovemi epefulepe fatoqacud mo lokidireqo ilomekive ugaloz udosohuji sebi!!

Postat av: blvoscvof

Publicerad 2012-10-16 08:33:32

What's up, this weekend is good for me, for the reason that this time i am reading this fantastic informative post here at my residence.|

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela