Milki´s!

ett ärligt inlägg.

Publicerad 2011-07-08 14:54:08 i Allmänt,

Jag höll på att skriva en "uppsats" om hur det känns att skaffa barn nummer två och hur kroppen tar stryk efter enförlossning.. Om grejer som folk helt enkelt INTE pratar om men det sket sig lite för det e så jäkla svårt att få ner alla känslor i skrift. Så jag skriver det lite kort och ärligt istället.

Det är SKIT jobbigt rent ut sagt!

Man mår dåligt för allt! För att man inte kan fördela tiden "rätt" till barnen och för att det stora syskonet förändras till ett litet mini monster som dessutom utstrålar besvikelse och olycka i ögonen! (HEMSKT att se sitt barn på det sättet).
De två första veckorna spenderade jag i tårar... Jag var som en ENORM känslobomb. Vad som helst fick mig att gråta vilket kanske inte är så svårt i vanliga fall heller, men nu blev det liksom ÄÄÄNNU värre.

Det är ett rent helvete att faktiskt ha svårt att hantera sina känslor att INTE komma igång med amningen ordentligt, att ha ont i ryggen, att svettas okontrollerat, att inte kunna/våga gå på toa, att förlora kissnödighetskänslan, att känna sig fyrkantig i kroppen, att ha ångest för att gå och lägga sig för dagen med rädsla för att behöva amma från de såriga söndriga bröstvårtorna och att behöva gå upp och trösta sin treåring som vaknar mitt i natten... hemskt!

Det är inte förens nu som jag känner att fan vad underbart allt är!
Jag fixar det här!
Och detta skriver jag ändå efter en "jobbig" natt.


För er som inte håller med kan läsa "man" som "jag" istället.


Det var det!
Upplyftande va?!




hej då.








Kommentarer

Postat av: sabrina

Publicerad 2011-07-08 15:24:40

All ära till dig och massa kärlek oxå, vad stark du är. många kramar.

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-08 15:39:22

Tycker det e bra att vÅga prata högt om det som faktiskt e svårt oxå. Du e bra! Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-08 18:22:21

Nu kommer ett jättesent grattis!

Jag älskar att du skriver om sanningen och detta inlägg har jag verkligen väntat på för jag är så nervös över hur Isabella kommer reagera nästa gång jag blir gravid!



PS Träffade din pappa på Maxi och trevligare man får man leta efter! Ha en asbra helg och keep tellin' it like it is!DS

MVH/Roxana

Postat av: S

Publicerad 2011-07-08 20:43:14

Tell me about it, jag ville bara skjuta mig själv de första två månaderna.

Postat av: Denise

Publicerad 2011-07-09 11:54:21

stark som få... fan va impronerande Moryn! Kram Denise

Postat av: lisa

Publicerad 2011-07-09 16:49:43

jag känner igen mig något enormt. Bra att prata om det, men det är inte alltid så lätt. Du är en grym förälder och ni kommer ju klara er igenom det här gallant, även om det inte känns så i stunden. fast det vet du redan ;) Stor kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela