Milki´s!

15 timmars gänget.

Publicerad 2011-06-14 10:31:57 i Allmänt,

Godmorgon!

vet inte om jag e typ världens tråkigaste jävel eller nåt....
Men jag har fasat för att behöva stå och prata med alla 15 timmars mammorna i en timma varje tis, ons, torsdag under en lååång tid framåt.. Så idag så tog jag en omväg hem och kom faktiskt undan dem.. Oops?..
Alltså ok om man snackar med de någon gång ibland.. men för det mesta så pallar man liksom inte. Iaf inte jag. Pallar knappt prata i tel nu förtiden.. och då speciellt INTE på morgonen...




Juste! Ni vet att jag brukar undra om saker och ting betyder nåt speciellt osv.. men nu är det så att under en kort tid så har TVÅ st fåglar flygit in i våran ruta och dött.. det hände nu precis.. WTF?! Har aldrig hänt tidigare och så nu plötsligt så händer det TVÅ ggr på kort tid! Vad betyder det??!! Jag blir alldeles nervös..
Så Just nu så ligger det alltså en liten pippi som förhoppningsvis är död på våra altan.. Jag vågar inte ens gå fram och titta ifall att den skulle ligga o sprattla eller kippa efter andan eller nåt.. åååh de e så hemskt. Ryser bara jag tänker på det. What to do?
Ska man behöva sätta upp lappar på fönstrena och skriva: !OBS FÖNSTER!  SÅ de små pippisarna ska se?!.. Ja vi får nog göra nåt sånt...


Nä Nu ska jag dricka Kaffe ta en bit vattenmelon, amma pojken sen ut o gå, får nämligen vara slut på alla slappa dagar.
(Jimmy har börjat jobba igen så nu e det verkligen slut på vardagslyxen).


Puss kram



ps. "15 timmars mammorna" e de som lämnar de äldre syskonen på dagis medan de e hemma med dem mindre..





Kommentarer

Postat av: stina granne

Publicerad 2011-06-14 11:06:55

ha ha ha du är för skön. varför tror du att jag inte gillar att hänga i parken mer än nödvändigt? bla bla bla...om du vill ha promenadsällis nån dag hojta till, jag är själv ute och går varje dag för att trimma till mig och vore kul med sällskap. lovar att inte prata för mkt ;)

Postat av: sofia

Publicerad 2011-06-14 11:55:31

håller med om att mornar e inte kuul.. värsta tiden e melan 6-9 då e man som en zombie.. läskigt med fåglarna =S...., sätt upp några vackra dekaler eller häng en blomma eller så där? rätt vanligt nu då de e många fågelungar ute som ej har vana eller erfarenhet.. hemskt hursomhelst ;( <3



Hoppas du får en toppendag, vilken gullig bild på dina sötisar!! <3 KRAM!!!

Postat av: Katja

Publicerad 2011-06-14 12:46:28

blinda fåglar????

Postat av: moryn

Publicerad 2011-06-14 12:55:44

Jaaaa! Där har vi det.. de e blinda.. så de kommer alltså inte hjälpa att jag sätter upp lappar heller.. :-(

Postat av: Katja och Challe Balle

Publicerad 2011-06-14 21:57:02

hhhahahhahhahaha, nej troligtvis inte, men du kan försöka skrämma bort de genom skrika!!!! De kanske är inte döva!!!!

Postat av: Therese

Publicerad 2011-06-15 06:59:50

Hej ang fåglarna så sätt upp något som är blått då brukar dom undvika färgen och kommer inte flyga in i ditt fönster. Hade samma problem på jobbet och de har funkat med blått, där har vi en stor blå lapp. Kanske inte så kul att ha hängandes på fönstret men brukar hjälpa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela