Milki´s!

Fixar dag!

Publicerad 2011-05-04 22:42:19 i Allmänt,

Haft en helt fantastisk dag, både kroppsligt och själsligt.. kan man säga så?
Jag har iaf haft ENERGI vilket är helt underbart!
Har hunnit med mycket, IKEA, Alinas fixar dag på dagis och att rensa och städa inne i vår katastrofala tvätt"stuga". 
På Dagisets fixar dag så fick vi välja om vi ville vara utomhus och fixa eller om vi ville torka av 50 cm höga stolar och bord med intorkad gröt och mat, Abuela var med och varken hon eller jag e såna typiska Gore tex mammor så vi gjorde klart och tydligt klart för alla att vi ville vara INOMHUS. Efter torkandet grillade vi korv med alla barnen. Otroligt mysig  grej ändå att göra tillsammans med Alina och Abuela.. annorlunda liksom.
Tvätt"stugan" ser bättre ut men är långt ifrån färdigrensad så fortsättning följer.
Så nu sitter jag iaf ner för första gången idag med datorn i knäet och Big Brother på tv.




Så nu har jag även förberett för bebben. Det fick bli IKEA för denna bebis, men det e ju så, men första graviditeten skulle man (läs JAG) ha det bästa dvs det "dyraste" för barnet. Men med nr 2 så spelar det liksom inte så stor roll längre... Har liksom nu insett att IKEA är heeelt OKEJ!

Vill förresten tacka min Pappa som kom hit direkt efter jobbet för att hjälpa oss med våran övervåning! <3

Nu ska jag njuta vidare av mitt godis.

God natt och massa tack för idag!










Kommentarer

Postat av: Mirja

Publicerad 2011-05-05 09:11:11

Ikea eller inte så ser det väldigt fint ut! :)



xoxo

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-05-05 19:47:01

Haha, va exakt så för mig med. Med första skulle allt va det dyraste, och så köpte man dom mest onödiga grejerna ever. Med andra räckte det med typ några nya grejer från ikea. Jag undrar hur det är nu, med tredje. Kommer säkert inte köpa nåt nytt! ;)

Postat av: moryn

Publicerad 2011-05-05 20:15:03

Med tredje lär det ju bli att man kör handduk på golvet stilen vid blöjbyten ;-)

Postat av: Jenni

Publicerad 2011-05-08 12:54:49

Ja och det va jag som skrev sist...namnet försvann..



Ja det lär ju bli nåt sånt! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela