Milki´s!

Stolthet.

Publicerad 2011-11-22 14:32:53 i Allmänt,

Hur stolt jag än må vara över mina barn, så får jag ibland lust att skicka tillbaka de till dit de kom ifrån...känns som att det skulle vara mindre smärtsamt än deras grin, gnäll och trots.. ;-)

Alina är inne i en sån extremt trotsig period, om något inte passar fröken så får hon utbrott.
På det, så har vi en liten lillebror som har ett enormt mammabehov och det är innebär alltså att han inte kan ligga och underhålla sig själv i mer än ett par få minuter.
Är han ensam en minut för länge så blir han genast ledsen.
Så då kan ni kanske tänka er hur det ser ut när Alina bestämmer sig för att plötsligt få ett utbrott. Jag måste då handskas med henne på ett bra och pedagoiskt sätt medan Lionel grinar för full hals...och saken blir inte bättre av att jag är en ganska så hetlevrad människa så att vara pedagogisk och lugn mitt i all stress håller ungefär 2 minuter sen är min stubin förbrukad.

Jag har konstant dåligt samvete! Brukar få dåligt samvete för allt och jag ångrar också ofta det mesta.
Men sån är jag. Nu börjar jag exempelvis redan ångra att jag sitter framför datorn istället för att göra lite nytta.. Ja ni märker ju.

I framtiden så kommer jag också sitta och läsa det här och ångra  att jag inte tog vara på tiden med barnen bättre istället för att klaga så mkt. MEN jag e ju för fasiken bara människa! Det ser ju såklart inte ut så här varje dag!

Nu ska jag ta hand om barnen och mig själv!

Over and out!


Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2011-11-23 09:25:18

kram moryn vi är bara människor, alla.

vi får ta och mumsa lite wienerbröd snart så får du lite ny energi :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela