Milki´s!

Vilken dag!

Publicerad 2011-11-04 22:55:17 i Allmänt,

Dagen började väldigt tung med massa sorg och saknad när vi var på Patricias begravning.

Därför var det underbart att Carla & Jenni kom med sina barn och lyfte upp resten av dagen!

Härligt!

Annars så vill/MÅSTE jag skryta med att jag har för andra dagen i rad varit en sån där riktig hemmafru och lagat mat till oss! Nu låter det som att jag aldrig gör det men skillnaden de här gångerna var att det blev arabiskt! Jag har aldrig tidigare lagat arabisk mat helt själv jag har liksom alltid bara "hjälpt till", det har liksom inte funnits i mitt intresse då jag e för rädd för att göra fel och för att få dålig kritik.

Men IGÅR sket jag i det fullständigt och lyckades faktiskt skit bra. Jimmy gav mig godkänt.
Jag gav mig på att laga den rätten som Viktoria och Laurence tillagade i "Mitt stora feta syrianska bröllop", visst det var ingen svår rätt men det var bra att börja med! ;-)

Andra rätten innehöll Okra, även denna gången fick jag godkänt. Fast inte på riset, den blev halvgrötig och halv hård.. ALLTSÅ jag HATAR att laga ris.. för jag får aldrig till det. Så i framtiden får Jimmy fortsätta med sitt braiga risjobb. :-D
Och såklart så fotade jag INGENTING idag men det gjorde Jenni. Så fort hon lägger upp bilderna på sin blogg så snor jag de.

Men jag tänkte iaf bjuda er på maträtten från igår .. så ni tror på mig ;-).




God natt!




Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-11-05 03:20:35

Vad skönt det blev en bra dag ändå, jobbigt me begravning. Jag blir extra glad när jag ser att du övar inför halv åtta hos dig ;);) p o k

Postat av: Madde

Publicerad 2011-11-05 11:20:47

riskokare säger jag bara!!!

1 del ris 2 delar vatten = går inte o misslyckas!=P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela