Milki´s!

Drömmen om ett barn & Barn till varje pris.

Publicerad 2011-10-11 21:46:47 i Allmänt,

Såg precis på Drömmen om ett barn... Behöver jag skriva att jag grät som en bebis? Nä, för det anade ni väl redan...
Men det jag ville säga är att , ibland så tar man verkligen saker för givet. För oss var det hur lätt som helst att bli med barn. Det var ungefär så att vi bestämde oss ena dagen för att bli gravida och så några få veckor senare så var graviditets testet positivt och så var det båda gångerna.
Så för oss var det ju självklart.
Men tänk.. tänk att det inte är så himla jäkla självklart för alla?! FAN vad jobbigt! Och tänk på homosexuella, som inte alls kan fast de vill men som "råkat" fastna för "fel" kön.
Hemskt hemskt! Fattar ni då också att det finns sjukt många föräldralösa bebisar/barn överallt i världen som vars största dröm är att få ha föräldrar men som INTE kan få det, för att adoptiv föräldrarna måste godkännas först enligt vissa krav som alla länder har. De ska helst vara Över friska, super hetero och doktorer..
För överfriska kan inte dö och homosexuella föräldrar går ju inte att ha för har man homosexuella föräldrar så kommer ju SJÄLVKLART det stackars barnet också bli flata eller bög så då kommer till slut hela världen dö ut och det går ju inte... och doktorerna har ju hur mkt pengar som helst o så kan de ju alltid återuppliva sig själva. TYP...




Men Hörrni.. det e väl en jäkla tur att vi har en massa ensamstående kändisar som kan adoptera alla föräldralösa barn i världen och låta de bli uppfostrade av nannys och mannys dygnet runt.. Det e ju så mkt bättre!

:-D



Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2011-10-12 08:42:37

nej det är hemskt. jag önskar fler kunde se barn som en gåva och inte nåt som man bara skaffar. för oss var det ju långt ifrån självklart att vi ens skulle få noah så för mig är det den största gåvan som finns, och därför blir det extra provocerande med alla som hetsar med syskonfrågan. herregud vi fick ETT barn, alla som kämpar och kämpar och ens inte får det...det är bra att sådana här program görs för då kanske fler får upp sina ögon. stor kram till dig!

Postat av: Jenni

Publicerad 2011-10-12 13:26:31

Tack så mycket! <3



Jag såg bara reklamen till programmet och grina som en bebis! Håller med dig om allt! Reglerna för adoption är ju helt sjuka! Verkar vara i Sverige iaf. Och sen just att dom tycker att det är okej att kändisar med hektiska liv som inte har tid att ta hand om barnen får adoptera hur lätt som helst! Och låter nannys ta hand om dom! Sjukt! Bara man har pengar så...



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela