Milki´s!

Brand.

Publicerad 2012-02-05 17:00:29 i Allmänt,

Varje sommar blir det stora bränder här i Chile. Det är inga anlagda bränder utan de uppkommer av den starka solen som ibland lyser på en yttepytte glasbit som ligger på alldeles för torrt gräs (orsakerna är många) och sedan så sprider sig bränderna hastigt kring stora områden! Det är väldigt svårt att få stopp på bränderna.

Här omdagen var det iaf en storbrand här omkring.. jag såg inte själva branden men luften fylldes av svarta rökmoln och det flög omkring aska i luften.
Hemskt var det.

Det här var bilderna jag fick.

Dessa bilder är alltså tagna mitt på dagen.


Så här såg himlen ut på de ställena dit rökmolnen inte hade hunnit sprida sig.

Lite skillnad huh?


Hemskt..

Kommentarer

Postat av: Jenni

Publicerad 2012-02-06 20:08:36

Hemskt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela