Milki´s!

Hysteri.

Publicerad 2012-02-22 10:21:40 i Allmänt,

Herre min jesus, vilken INTE bra morgon!

Trotset infann  sig redan under frukosten (som vanligt), på väg till dagis  var det hur lungt som helst, förutom då att alla föräldrarna som var på väg till dagis med sina barn såg ut som bambi på hal is (tacka gud för barnvagnen som fick fungera som en rollator).
Väl framme på dagis så får Alina ett hysteriutbrott, hon skriker och gråter och gråter och skriker, väcker Lionel så han också börjar skrika och gråta hysteriskt - ah som ni kanske förstår så var situationen lite kaosig! 
Men hemskast av allt var nog ändå dessa morsor som stod med öppen mun och bara glodde!

Va fan glo om ni så jävla gärna vill det, men va fan gå fram iaf till Lionel som sitter och är ledsen.. försök trösta honom stoppa in hans napp imunnen.. jag lovar jag blir inte förbannad och skulle jag nu vara en sån sensibel människa som skulle tycka att det var kränkande att ni försöker trösta mitt barn medan jag tröstar mitta andra hysteriska barn så skulle jag säga till- men då har ni fan gjort ett försök! Stå inte bara där och gapa era nötter man träffas förfan nästan varenda dag på dagis man träffas på kalas, ni är inte helt jävla främmande. Sånt kan göra mig så jävla förbannad!

Anyways- Dagisfröken tog över till slut och så fort jag försvann runt knuten så hörde jag inge mera skrik.
På väg hem sen så brände tårarna bakom ögonen, men jag tvingade mig själv att inte bli ledsen.
Jag vet att hon har de bra på dagis - jag vet att det är jobbigt att vara tillbaka på dagis efter en lång semester och jag vet att mycket handlar om trots.

Det blir bättre.






Kommentarer

Postat av: jessica

Publicerad 2012-02-22 11:08:19

Gumman du vet att alla inte ha sina hästar i sitt stall.... det är inget du kan göra. Du sköter allt alldeles utmärkt!

Postat av: Carla

Publicerad 2012-02-22 14:41:51

<3 ! Jag har inte mycket styrka kvar själv idag men det lilla jag har över skickar jag till dig!!

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-02-22 18:53:22

Fy f-n för folk ibland!! Savannah har inte gråtit än när vi har lämnat henne men kommer säkert göra det snart framöver och den dan bävar jag för..



Massa kramar till er!!

Postat av: madde

Publicerad 2012-02-22 19:20:52

hejjudamej Melinas trotts som varit lugnt ett tag är också tillbaka eller ja på ett lite annat sätt nu än innan, nu är det mer att hon vill något och skriker efter det o då förstår vi inte vad hon vill o då skriker hon ännu mer o vägrar sluta.

Det där skriket är HEMSKT man blir helt stressad o vill inget än att förstå vad fan ungen vill men det går inte och trösten funkar inte. JOBBIGT! Men som du säger det går över o det finns ju fina stunder mellan som man får hålla fast vid;)

Postat av: Jenni

Publicerad 2012-02-22 20:59:16

Ja om man nu är så rädd för att hjälpa till för att föräldern kanske inte tycker att det är okej så kan man ju iaf fråga då först: ska jag ge han nappen?..eller ja, vad det nu kan va! Och speciellt som du säger, att ni inte är helt främmande liksom! Och om jag hade ens en gnutta styrka kvar i mig nu skulle jag skicka det till dig! Men det har jag tyvärr inte! ;) Vi har ett trots helvete här hemma varje dag nästan hela tiden! Så sorry, I´m out! Våra underbara tjejer är säkert inte värre än vad vi va! ;) Men det blir förhoppningsvis bättre ett tag så vi kan ladda inför tonåren..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela