Milki´s!

Tvättdag!

Publicerad 2012-01-25 19:44:04 i Allmänt,

I semestern ingår ju såklart inte bara nöjen.. utan det måste ju också städas och tvättas, Vi har lyckats samla på oss en hel del smutsvätt kan man lungt säga.. Barnen byter kläder ca 3 ggr/ dag och vi de "stora" människorna gör ungefär detsamma.

 Det asajobbiga här att varje gång man ska tvätta så måste man gå ner till receptionen fråga efter nycklarna till tvättstugan, lägga in en tvätt, lämna tillbaka nycklarna för att bara en halvtimma senare gå ner och fråga efter nycklarna igen för att lägga rentvätten i tumlaren och för att återigen lämna tillbaka nycklarna osv osv.. jaaa ni fattar. Jag kan tycka att det är lite hjärndött att behöva göra så jaa... men chilenosarna som jobbar i receptionen och runtomrking i byggnaden e ju inte direkt öppna för nya ideer utan de följer regelboken till punkt och pricka. Nutheads!


(bilden tagen fr google)

OMO is the shit här! och jag älskart! Jag älskar när kläderna luktar rent och när det stinker klor och tvättmedel sån e jag.

Så nu ska jag gå och fråga efter nycklarna igen...

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela