Milki´s!

Jag AVSKYR LCHF typ..

Publicerad 2012-09-25 23:18:00 i

Börjar inse att LCHF inte passar mig riktigt. Jag får nämligen magont och blir illamående när jag äter för mycket fetmat. Dessutom har jag ingen fantasi så det blir till att äta en fetsnål sallad 24/7...och det tar ju nästan bort hela konceptet med lcHF..
Var iväg med Alina och träffade min goda vännina Katja & hennes "lilla" fyraåring... Tjejerna åt glass och jag fick verkligen bita mig i tungan för att inte äta upp Alinas glassrester.. å för att inte tala om Sushin! Shit vad jobbigt det var att bara se på när Alle åt sin sushi medan jag satt där med min surprise surprise...S-A-L-L-A-D. Men men.. jag kommer inte att ge upp ännu. Jag kommer fortsätta några dagar till, för detta är utan tvekan bra rehabilitering mot mitt sockerberoende iaf.







Har varit så extremt sugen på gottigheter så som ex BULLAR, BAKELSER (jag som inte ens gillar bakelser egentligen) och pannkakor. Så jag bestämde mig för att Grädda LCHF pannkisar, gjorda på inget mindre än -grädde -ägg och kokos.. Otroligt mättande var de men oj så jag längtade efter vanliga pannkakor med sylt OCH grädde och glass och siraaap och jaa.. ni förstår.

Nä nu måste jag gå och sova.
Håll tummarna för mig och hoppas på att jag drömmer om bullar, godis och sirap..

Godnatt.


Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2012-09-26 06:58:41

Kommer du ihåg chokladmoussen jag bjöd på när ni var här på middag? Det var lchfmousse:) både jag och Johan har ju gått på lchf men det passar inte mig till hundra procent. Jag tycker inte så mkt om såser och sånt. Nu äter vi sällan potatis, ris, pasta, bröd så tar bort det när vi äter mat, är ju gott att ersätta med ngn god ost ist. Sen är jag ju extremt svag för pizza och gott bröd ibland så då äter jag det, skulle inte klara av att leva utan det, det är mitt socker ;) dock känner jag att jag mår sååå mkt bättre när jag lever kolhydratsnålt, blir tyvärr direkt svälld när jag äter det. Men men en bra balans och att fortfarande få äta det jag är svag för tror jag på. Kram!

Postat av: Jenni

Publicerad 2012-09-26 23:25:06

Ge inte upp nu Moryn! ;) jag tror inte att nån mår bra dom första dagarna med Lchf. Det har nog inget med själva fettet och göra, utan snarare socker abstinensen som spökar. Om jag börjar med Lchf efter att jag länge ätit "vanligt", så är första veckan ett helvete! Jag mår illa, blir skakis, ont i magen, konstant huvudvärk och trött och seg i skallen. Men allt det går över! Jag lovar! :) det är bara övergångsfasen, och den kan vara riktigt hemsk! Men det är så jävla värt det! :D och googla på Lchf recept. Finns tusentals att välja mellan. Underlättar i början när man inte riktigt vet vad man ska käka. Jag hoppas att du inte ger upp än och lycka till nu! :) kram

Svar: Jenniii! Måste göra dig besviken genom att vi kör på lite GI här hemma istället. Min mage har alltid varit känslig för fetmat så jag får bara acceptera att det inte går.
Jag älskar mat också så jag kan inte sluta äta en viss grej rakt av, går bättre att bara skära ner på vissa grejer. Jag tror mer på en varierad kost och motion ;).
Kram
Miss Milki

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Miss Milki

Jag är FRU, MAMMA, tjurig, glad,trött,ARGH,Förbannad, Trevlig, SNYGG, Het, Ful, Fet men framförallt jävligt GRYM! Jag skriver om det förflutna, om det goda, om det onda, om glädje och om sorg,,,allt..förskönar ingenting och jag e oftast bara ärlig i mina inlägg;). I vilket fall som helst så är vi familjen du vill veta allt om, och det får du (nästan)...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela